فروشگاه محور هیدرولیک

بزرگ ترین فروشگاه قطعات ماشین آلات راه سازی ایران
social social social social

برای سفارش قطعات هم اکنون تماس بگیرید
به مدیریت اقای مورخی

شماره تماس

09124229716

تعمیر ماشین آلات راهسازی

تعمیر و نگهداری ماشین آلات راه سازی

تعمیرات و نگهداری ماشین آلات راه سازی که جزء کالا های سرمایه ای کشور به شمار می روند از اهمیت بالایی برخوردار هستند که در پیشرفت جامعه ما نقش و کارایی زیادی دارند. در قسمت زیادی از دارایی و پروژه های سازمان های راه سازی ماشین آلات سنگین مشغول به کار هستند نگهداری و تعمیر ماشین آلات بالاترین سهم را از نظر پر خرج بودن به خودشان اختصاص می دهند که مهم ترین آن ارکان ها عبارت اند از:ابزار آلات،زمان بندی،قطعات یدکی،نیروی انسانی،برنامه ریزی،که هزینه های بسیار بالای هر یک از آن ها وقتی به هزینه های خرابی ناگهانی نیز اضافه می شود بیشتر اوقات سبب ناراحتی مدیران و ضعیف عمل کردن اقتصاد آن سازمان را فراهم می کند. تعمیرات و نگهداری ماشین آلات سنگین بسیار سخت است و مسئولان در این زمینه قطعا دچار گرفتن تصمیمات مالی و اقتصادی قرار می گیرند مسئله هایی چون تعمیرات و تامین ،نگهداری ،بازسازی و بهره وری،محاسبه نرخ اجاره ها،قابلیت اطمینان و دسترس پذیری از دغدغه های همیشگی این مسئولان است.
بخش های گسترده ای در حوزه عمرانی و معدنی و راه سازی در این روز ها با پدیده نگهداری و تعمیر در کلاس های جهانی رو به رو هستند
ابزار های زیادی در قسمت های مختلف به یاری نگهداری و تعمیرات ماشین آلات در راهسازی می آیند که برخی از آن عملکرد ها عبارت اند از :پایش وضعیت،مدیریت اجزاء کاری ،تجهیز، تحلیل نتیجه مدیریت نگهداری پیشگیرانه ،انجام تعمیرات در محل کار،یک مدیر خوب و لایق به خوبی می تواند از این عملکرد ها برای رسیدن به هدف خود استفاده کند و به خوبی بهره بگیرد.
یکی از قسمت های لودر کوماتسو چرخ دنده است که برای حرکت چرخ لودر به کار می رود که قدرت را به چرخ ها انتقال می دهد و در نهایت چرخ های لودر به حرکت در می آیند.و از جمله موارد روغن کاری موتور لودر که باید هر ۱۰۰ ساعت یک بار روغن آن عوض بشود و هر ۲۰۰ ساعت یک بار فیلتر اصلی را تعویض کنند و برای عوض کردن فیلتر بای پلاس هر ۵۰۰ ساعت این کار باید انجام شود. حال از عیب های احتمالی در بخش های مختلف موتور کمی صحبت می کنیم.
مخلوط شدن آب و روغن موتور برابر است با سوختن سرسیلندر و واشر ،ترک داشتن سرسیلندر یا بوش سیلندر،خرابی کولر.
مخلوط شدن روغن موتور و گازوئیل برابر است با:نشت سوخت ها در لوله های اتصال شده به سوزن ها ،نشت سوخت ها از پمپ های گازوئیلی… انتقال قدرت در ماشین آلات های سنگین :در این مطلب می خواهیم درباره کامیون خاور برای شما توضیحاتی ارائه دهیم :کامیون یکی از خودرو های سنگینی بود که برای حمل کردن بار ها در قرن بیستم تولید شد که علاوه بر حمل بار ها برای خودرو آتش نشانی نیز استفاده می شد خاور کامیون ها را در مدل های مختلف نو یا کار کرده در جاده ها می بینیم که آرام و آهسته به کار خود مشغول هستند و جاده ها را طی می کنند.
خاور بنز ۶۸ یکی از مدل های خاور است که در قسمت وسیله های سنگین قرار دارد. مطالب کوتاهی درباره تعمیرو نگهداری کامیون ها در زمستان را خدمت شما عرض می کنیم:
اگر کامیون ها به خوبی برای زمستان آماده نباشند انواع مشکلات را به همراه دارند و یا حتی می توانند بر ایمنی ترافیک نیز صدمه بزنند شما هیچ وقت منتظر نباشید تا کامیونتان خراب شود تا به فکر درست کردنش بیفتید بلکه باید آن را همیشه چک کنید و اگر کوچک ترین خرابی را داشت آن را تعمیر کنید. در اینجا چند نمونه از شرایط نگهداری کامیون ها را برای شما بازگو می کنیم:
۱_هیچوقت برای آب کردن یخ ماشین از آب گرم استفاده نکنید بلکه هوای گرم برای این کار بسیار بهتر است.

۲_تمیز بودن شیشه جلوی خودرو برای ایمنی راننده بسیار موثر است.

۳_حتما از ضد یخ برای خودرو ها استفاده شود،ضد یخ به نظر خیلی ها بی اهمیت است ولی تاثیر زیادی در روی وزن سبک، آسیب رساندن به سیلندر، پوسیدگی لوله های مسدوددارد در ضمن مراقب باشید تا از ضد یخ های قلابی استفاده نکنید.

۴_از روغن برای خودرو حتما استفاده شود چون در زمستان بسیار مهم است به دلیل این که روغن می تواند از زنگ زدگی و محافظت از خوردگی، روانکاری و کاهش موتور جلوگیری کند.

۵_در ضمن در نظر داشته باشید تا از بهترین لاستیک ها برای فصل زمستان استفاده کنید. و در آخر از شما ممنونیم برای وقتی که گذاشتید و این مطلب را مطالعه کردید امیدواریم کارساز بوده باشد.

hydro

About hydro